Skal jeg skære antallet af flasker ned?

8. maj 2008

Alder:
8 mdr.

Skal jeg skære antallet af flasker ned?

Hej igen Helen

Gustav er nu næsten 8 mdr og det går rigtig godt med ham - han er begyndt og kravle og er bare over det hele :-)

Mit spørgsmål er igen rettet på mad.......Gustav gider kun og spise rugbrødsmadder med diverse pålæg for tiden og når jeg prøver med alt muligt andet bliver munden fuldstændig lukket i.

Jeg er i tvivl om jeg skal begynde og skære lidt ned på flaskerne for at han har større appetit til spisemåltiderne ?

Vores dag ser sådan ud

kl 06 flaske 200 ml
kl 08 Havregrød, øllebrød mv spiser maks 2 skefulde
kl 09.30 puttes til ...

Annonce

... formiddagslur med flaske ca 150 ml
kl 12 rugbrødshapsere med leverpostej, torskerogn, smøreost mv spiser ca 3 kvarte
kl 14:30 puttes til eftermiddagslur med flaske 200 ml
kl 16.30 Eftermiddagsmad bolle med pålæg og frugt
kl 18 Aftensmad - eks. frikadelle med eks. paste og broccoli - spiser til nød frikadellen
kl 20 Godnat - vælling 200 ml

Jeg tænker at han ikke udelukkende kan leve af rugbrødsmadder eller skal jeg blot lave ham gøre dette og så prøve og vende tilbage med det andet mad og én uges tid ?

Ser frem til og høre fra dig - god pinse

Kærlig hilsen
Gustav's mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Menstruation - efter fødsel

Det er meget forskelligt, hvornår menstruationen begynder igen efter en fødsel. Hos nogle kvinder kommer menstruationen allerede efter ca. 8 uger, men det er også helt normalt, at menstruationen først kommer et år efter, at du har født.

Hvis du ammer, vil det ofte udskyde din menstruation, så menstruationen først vender tilbage, når du begynder at trappe ned i antallet af amninger eller helt er stoppet. Men menstruationen kan vende tilbage på forskelligt tidspunkt, uanset om du...

Læs mere i Babylex

Trøske

Trøske er en form for svamp, der ses som en hvidlig belægning i barnets mund. Det er ufarligt, men meget ubehageligt for barnet, og det bør derfor behandles.

Trøske er meget almindeligt de første måneder efter fødslen, og det kan være svært at vurdere, hvorvidt der 'bare' er tale om mælkebelægninger i munden, eller om det er svamp. Sidder belægningerne kun på tungen, og kan de forholdsvis nemt fjernes med en finger eller en lille skumklud, så er der sandsynligvis tale om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg har længe fulgt med i din brevkasse og har selv fået hjælp til mange "problemer" fra dine svar til andre! Du har været en stor hjælp uden du har vidst det ...!

Bedste hilsner
Sanne mor til dreng på 8 måneder